Erdoğan Ailesi'nin Gurur Günü
Kadir İnanır Hayata Veda Etti
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi 76....
MSB'den KKTC mesaj
İSTANBUL – Türkiye'nin ilk iletişim fakültesi olma özelliğini taşıyan İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi (İLEF), 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni'ni büyük bir coşku ve gurur içerisinde gerçekleştirdi. "Aidiyetten Kudrete" temasıyla düzenlenen törende, fakültenin 76. dönem mezunları diplomalarına kavuşarak meslek hayatına ilk adımlarını attı.
Led Neon
25 Haziran Perşembe günü saat 19.00'da İstanbul Üniversitesi Merkez Kampüsü Bahçesi'nde gerçekleştirilen törene akademisyenler, öğrenciler, mezun aileleri ve çok sayıda davetli katıldı.
Program, İletişim Fakültesi mezunları Güven Kulakçıoğlu ile kardeşi Pınar Kulakçıoğlu'nun müzik dinletisiyle başladı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın ardından üniversite ve fakülte tanıtım filmleri izletildi.
Törene video mesajla katılan İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Osman Bülent Zülfikar, mezunlara seslenerek üniversitenin yaklaşık 600 yıllık köklü geçmişine dikkat çekti.
Mezuniyetin bir son değil, yeni bir başlangıç olduğunu ifade eden Zülfikar, şu değerlendirmede bulundu:
"Bugün mezunlarımızı hayatın içine dahil ediyoruz. Sizler 1453'ten bugüne uzanan büyük bir tarihin 2026 yılındaki önemli halkalarından birisiniz."
"Perspektif 2053" vizyonu ile "Açık Bilim, Açık Kapı" anlayışını vurgulayan Zülfikar, bilimin paylaşılabilir, doğrulanabilir ve insanlığın yararına kullanılabilir olması gerektiğini belirterek mezunların her zaman güçlü bir üniversite ailesinin parçası olduklarını ifade etti.

İstanbul Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. Yahya Güldiken ise iletişim mesleğinin toplum üzerindeki etkisine dikkat çekerek mezuniyetin yalnızca bir eğitim sürecinin tamamlanması değil, daha büyük sorumlulukların başlangıcı olduğunu söyledi.
"İletişim Fakültesi mezunu olmak; kelimelerin sorumluluğunu, görüntülerin etkisini ve kamusal bilginin değerini bilmektir." diyen Güldiken, "Aidiyetten Kudrete" temasının bireyin köklerinden aldığı güçle geleceğe yön vermesini simgelediğini ifade etti.
Konuşmasının sonunda ise üç gün önce erkek bebek sahibi olan İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hatun Boztepe Taşkıran'ı kutlayarak salondan büyük alkış aldı.
Dekanlığı temsilen konuşan Doç. Dr. Mesut Aytekin, genç iletişimcilere meslek hayatlarında etik değerlerden ve karakterlerinden ödün vermemeleri çağrısında bulundu.
Aytekin, mezunlara şu sözlerle seslendi:
"Makamlara ve geçici unvanlara yaslanmayın. Emeğinizle, alın terinizle en güzel yerlere ulaşacağınıza inanıyorum."
Konuşmasının devamında gençlerin ülkesine, ailesine ve insanlığa karşı sorumluluk sahibi bireyler olduğuna vurgu yapan Aytekin, "İstanbul Üniversitesi'nde öğrencilik hiçbir zaman bitmez. Kapımız sizlere her zaman açıktır." diyerek mezunlara üniversiteyle bağlarını koparmamaları çağrısında bulundu.

Mezunlardan Geleceğe Güçlü Mesaj
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı mezunlarından Zeliha Bilgin, mezuniyet töreninin ardından yaptığı açıklamada, iletişim sektöründe başarılı projelere imza atacaklarına inandığını belirterek, "Sektörde güzel işler yapacağız. Bugün sevincimizi paylaşmak için yanımızda olan ailemize ve tüm ailelere teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.
Mezuniyet coşkusunun yaşandığı anlamlı günde, Büyük Haber Gazetesi İmtiyaz Sahibi Adnan EREN de yeğeni Zeliha Bilgin'i yalnız bırakmadı. Genç mezunun mutluluğunu paylaşan EREN, ailesiyle birlikte bu gurur dolu ana tanıklık ederek mezuniyet sevincine ortak oldu.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin 76. dönem mezuniyet töreni, öğrencilerin umut dolu mesajları ve ailelerin gurur dolu anlarıyla hafızalarda yer etti.
Mezun aileleri adına konuşan Murat Koca, aidiyet duygusunun insanın en büyük gücü olduğunu belirterek gençlere önemli tavsiyelerde bulundu.
Hazreti Ali'nin "Bilim servetten üstündür; çünkü serveti sen korursun, bilim ise seni korur." sözünü hatırlatan Koca, mezunlara Cumhuriyetin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün gösterdiği çağdaş uygarlık yolunda ilerlemeleri çağrısında bulundu.
Dönem mezunları adına konuşan Dilara Civelek ise duygu dolu konuşmasında mezuniyetin bir veda değil, yeni bir başlangıç olduğunu söyledi.
Gazetecilik mesleğini aktif olarak sürdürdüğünü belirten Civelek, henüz iki gün önce İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü önünde haber yapan muhabirlerden biri olduğunu ifade ederek, "Bu duyguyu tarif etmek gerçekten çok zor." dedi.
Konuşmasını;
"Ekranda, mikrofonda, gazetede ve beyaz perdede İstanbul İletişim'in adını gururla yaşatmaya devam edeceğiz."
sözleriyle tamamladı.
Törenin son bölümünde edilen duaların ardından mezunlara temsili diplomaları ve rozetleri takdim edildi.
Programın en anlamlı anlarından biri ise genç iletişimcilerin hep birlikte Mesleki Yemin etmeleri oldu. Büyük bir coşku içerisinde keplerini gökyüzüne fırlatan mezunlar, aileleriyle birlikte bu unutulmaz günü ölümsüzleştirdi.
Türkiye'nin ilk iletişim fakültesi olan İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 76. dönem mezunlarını uğurlarken, geleceğin gazetecileri, iletişimcileri, yapımcıları ve medya profesyonellerini de ülkeye kazandırmış oldu.

.jpg)




Bu habere yorum yapan ilk siz olun!